15 chyb (ne)profesionální prezentace

Předvést špatnou prezentaci je velmi jednoduché. Dobrá prezentace však vyžaduje dovednosti, práci a praxi. Článek proto upozorňuje na nejčastější příklady, jak se ukázat jako špatný prezentující.

  • Dělejte chyby ve slovech. Neschopnost zkontrolovat pravopis a gramatickou správnost předkládaných materiálů je velmi neprofesionální.

  • Vytvářejte rozptylující barevné kombinace. Například modrá na zelené se velmi špatně čte.

  • Používejte různé fonty. Profesionálové používají maximálně dva až tři různé fonty.

  • Používejte malé fonty. Nejhorší je říkat posluchačům něco jako: „Vím, že to nemůžete přečíst, kdybyste však mohli, viděli byste..."

  • Vkládejte nesprávně velké fotografie. Nenatahujte velikost fotografií tak, aby vyplnily celou plochu vašich slidů.

  • Vypadejte zcela bez zájmu. Publikum by nemělo na první pohled vidět, že jste se neobtěžovali přípravou a přednášené téma vás nezajímá.

  • Vypadejte neupraveně. Chcete-li zanechat skutečně špatný dojem, oblečte si obnošené džíny, špinavé boty a špinavou košili.

  • Čtěte všechny slidy doslovně. Ještě horší je otočit se k publiku zády a zůstat tak po celou dobu prezentace.

  • Nezajistěte si záložní plán. Měli byste být připraveni na možné eventuality, například, že nepůjde internet.

  • Prezentaci si nevyzkoušejte. Zkoušení prezentace vám pomůže získat větší sebedůvěru a vypadat profesionálněji.

  • Upozorňujte a své chyby. Chcete-li ukázat nedostatečnou přípravu, upozorněte například na slid, který jste vložili omylem, větou: „Nevím, jak se sem dostal."

  • Začněte nevhodným vtipem. Vyvarujte se jakýchkoli vtipů, které by určité skupiny lidí mohly brát jako urážku.

  • Používejte divoké animace. Vyvarujte se například toho, aby písmena létala po obrazovce.

  • Používejte kreslené vtipy. Vaše prezentace pak bude působit jako práce žáka základní školy.

  • Používejte zastaralý software. Naopak byste měli využít všech možností moderní techniky.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek