10 „lahůdek“, které vám zkazí pracovní oběd

Jdete na oběd s kolegy nebo obchodními partnery a nejste si jisti, zda se dokážete vhodně chovat? Už jen to, že vás tato otázka napadá, je dobré znamení.

Slušnost si může každý vykládat po svém, existují však určitá základní pravidla, přes která takříkajíc nejede vlak.

Dnes si nebudeme popisovat, co všechno vyžaduje etiketa při pracovních obědech. Zaměříme se na stěžejní prohřešky, kterých byste se měli vyvarovat.

Ilustrační snímek

Následující seznam nežádoucího chování zveřejnil server Forbes.com.

Kdo zve, ten platí

1. Nezvěte lidi na oběd jen proto, aby vám poskytli odbornou konzultaci zdarma.

2. Nevybírejte restauraci, kterou vy máte blízko, ale ostatní daleko.

3. Nezapomínejte předem zarezervovat místo oběda.

4. Nepředpokládejte, že hosté, které pozvete, budou za sebe platit. To je vaše starost.

5. Nedohadujte se s personálem. Případné nedostatky neřešte před ostatními.

6. Nerušte oběd na poslední chvíli z důvodu své časové vytíženosti.

7. Neobjednávejte jídla náročná na přípravu, na která se musí dlouho čekat.

8. V průběhu oběda netelefonujte, neposílejte zprávy ani si jinak nehrajte s telefonem.

9. Nepomlouvejte kolegy ani nikoho jiného. Nevíte, kdo vás může zaslechnout.

10. Neřešte špatné zprávy ani nepříjemné osobní záležitosti svých hostů (např. propouštění).

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com