- *Podnikatel přemýšlí systémově* – vidí vše jako systém. Byznys, který hodlá vytvořit, vidí jako systém. Výsledky vidí jako systémové možnosti. Vše vidí jako příležitost vytvořit součinnost mezi tím, jak byznys přitáhne zákazníky, jak byznys přemění zákazníky na příjmy a jak byznys splní slib, který dal svým zákazníkům, že z nich učiní klienty.
- *Podnikatel je vizionář* – ještě před tím, než se do podnikání pustí, má vizuální představu podniku. Podnik je pro něj především vize, obraz, který má velikost, tvar, barvy a formu. Vidí všechny významné komponenty hotového vizuálního systému.
- *Podnikatel je marketingový maniak* – veškerý byznys je naplnění slibu, který podnikatel dal. Takovým slibem může být „vždy včas“ nebo „nejnižší ceny zaručeny“. Podnikatel musí dát zákazníkům jeden jediný slib, aby přilákal jejich pozornost, a tento slib ho definuje v jejich myslích. Vše, co pak dělá, dělá proto, aby tento slib splnil.
- *Podnikatel je fanatik na detaily* – vidí svůj podnik jako produkt složený z detailů a je těmito detaily fascinován. Tím, jak do sebe zapadají a tvoří neobyčejný, funkční, vizuálně a emocionálně uspokojující celek. Každá drobná částečka podniku přispívá k jeho úspěchu nebo pádu. A pokud podnik padne, pak proto, že tyto malé částečky nefungují.
-ba-