Lídr musí mít důvěru

Vůdcovství je o vlivu a vliv vyžaduje důvěru. Úspěšní lídři se proto soustředí na budování důvěry a nevynucují si autoritu nátlakem. Vědí, že důvěra není jen otázkou upřímnosti, ale především respektu. Pokud totiž nebudeme respektovat druhé, přestanou nám věřit, i když k nim budeme upřímní.

Jaké chování vás připravuje o respekt?

  1. Uspěchané změny

  2. Jednostranné rozhodování

  3. Neschopnost naslouchat

  4. Hrubost

  5. Nevyžádané rady

  6. Zdůrazňování minulých selhání ve snaze motivovat

  7. Nadržování

  8. Přerušování řeči druhých

  9. Překládání schůzek

  10. Upřednostňování počítače nebo telefonu při hovoru s lidmi

Jak tedy ukázat respekt?

  1. Dělejte opaky výše uvedených deseti bodů.

  2. Žádejte zpětnou vazbu.

  3. I když nesouhlasíte s názory druhých, poslouchejte je.

  4. Oceňujte dovednosti a talenty svých lidí.

  5. Nabízejte příležitosti.

  6. Uznávejte přínosy a úspěchy.

  7. Veřejně oslavujte úspěchy.

  8. Při komunikaci používejte tituly a názvy pozic zaměstnanců.

  9. Ukazujte pochopení pro problémy svých lidí.

  10. Zdržte se telefonátů a jiných forem komunikaci, když s vámi mluví.

-kk-

Zdroj: American Management Association - portál Americké manažerské asociace (AMA)
Zobrazit přehled článků ze zdroje American Management Association