Jednoduše řečeno jsou hodnoty tím, na čem je podnik založen. Pro podnik znamenají přínosy, mají tedy strategickou hodnotu. Strategická hodnota podnikových hodnot se dělí na tržní a interní. V prostředí trhu vycházejí hodnoty z jednoduchých otázek jako je co prodávat, kde prodávat a jak se vypořádat s konkurencí. V interní oblasti podniku pak tvoří základ systému řízení, tzv. sílu podniku. Ta může mít tři podoby: 1. Přesvědčovací síla – podnikové hodnoty zosobňuje samotný vedoucí pracovník 2. Užitečná síla – podnikové hodnoty šíří a realizují vedoucí pracovníci a podřízení většinou společně 3. Hodnotová síla – podnik je řízen na základě důvěry a respektu mezi všemi zaměstnanci
Své hodnoty si každý podnik určuje sám. Postupovat by přitom měl s vědomím, že by těchto hodnot mělo být maximálně šest a nemusejí se nijak vztahovat k vnějšímu okolí organizace. Proces výběru hodnot je demokratický. O tom, zda byl úvodní výběr dobrý, nebo ne pak rozhoduje čas, trh a zaměstnanci. To následně pomáhá určit i to, které z hodnot jsou skutečně strategické a zaručí podniku úspěšný rozvoj a spokojené zaměstnance. Hodnoty lze podle potřeb podniku v průběhu jeho existence samozřejmě měnit. Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher