Mezi projektovými a ostatními manažery, ale i mezi projektovými manažery a členy jejich týmů, dochází k častým třenicím v důsledku nevyjasněných práv a povinností. Server projecttimes.com proto přišel s vymezením základních práv a povinností projektových manažerů.
Odpovědnosti
-
Ukazovat členům týmu vizi a cíle projektu spolu s tím, jak dosažené výsledky prospějí firmě i jim osobně.
-
Vymezit očekávání ohledně komunikace se členy týmu o postupu projektu, případných problémech a rizicích.
-
Aktivně zapojovat členy týmu do projektu tím, že jim umožní společně vymezit jeho rozsah, jednotlivé aktivity, rizika a další plánování.
-
Odstranit nebo alespoň zmírnit zbytečnou administrativní zátěž týmu.
-
Poskytovat pravidelnou objektivní zpětnou vazbu.
-
Pravidelně informovat o celkovém stavu projektu.
-
Projít roli projektového manažera s týmem, aby každý znal rozsah této role.
Práva
-
Projektový manažer má právo být informován členy projektového týmu o změnách v jejich dostupnosti při práci na projektu.
-
Členové týmu by jej dále měli informovat o postupu projektu a dalších důležitých změnách.
-
Dojde-li ke konfliktu mezi členy týmu, má projektový manažer právo do konfliktu vstoupit. Nejprve by je však měl nechat, aby si konflikt vyřešili sami.
-kk-