Už žádná práce přesčas

Ilustrační snímek

Mnoho dnešních profesionálů zná ten hořký pocit: pracují dlouhé hodiny a přitom udělají stále méně. Poradyně zabývající se produktivitou Julie Morgensternová s nimi souhlasí. Firmy totiž najímají tak málo pracovníků, kolik je jen možné. Role každého zaměstnance se navíc neustále mění tak, jak se mění okolní svět. A dnes jsou změny rychlé a výrazné.

Jak vyřešit tento problém (předpokládáme-li, že přespávání v kanceláři není reálnou možností)? Způsoby, jak zvládnout neustále narůstající objem práce, existují. Minimálně podle článku Kythryn Dillové z webu Forbes.com.

Pouhých několik promyšlených rozhodnutí týkajících se náplně pracovní doby může znamenat méně hodin strávených v práci. A navíc tato rozhodnutí učiní vaší práci daleko produktivnější.

Analyzujte, čím trávíte svůj čas

Nejprve si musíte udělat přehled o tom, co skutečně v práci děláte. Možná vás to překvapí. Je možné, že vás váš nadřízený zahlcuje požadavky, zatímco vy se stále snažíte vyhovět těm předchozím. Pokud se často snažíte zvládnout mnoho věcí najednou, výsledky mohou být skličující. Klíčové je optimalizovat svůj čas – časový rozvrh nebo aplikace vám s tím mohou pomoci.

Nechte na svém seznamu pouze priority

Mnoho pracovníků má tendenci zapisovat do svých seznamů úkolů všechno bez ohledu na to, o jak nepatrnou drobnost se jedná. Na seznamu by ale mělo být pouze několik nejdůležitějších úkolů, maximálně 5. Prioritizujte.

Použijte budík

Budík je sice původně určen k tomu, aby vás dostal z postele… ale stejně tak dobře vám poslouží i během dne. Jde o to mít přehled o čase, což usnadňuje překonávání vyrušení a osobních slabostí. Když si dáte 60 minut na to, abyste něco udělali, nebude vás to svádět k tomu kontrolovat e-mailovou schránku – což je mimochodem velmi pohodlná prokrastinační pomůcka.

Ve svém volném čase žijte naplno

Nezáleží na tom, jaké jsou vaše preference ve vztahu k rovnováze mezi prací a volným časem. Čas, který trávíte mimo práci, by měl být aktivním odpočinkem. Pokud to tak není, nemůžete od sebe v práci očekávat správná rozhodnutí. Ve svém volném čase se potřebujete dobít; pouze tehdy budete efektivním pracovníkem.

 -JK-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com