Jestliže manažer žádá nějakou zprávu týkající se specifické operativní funkce podniku, aby mu posloužila jako podklad pro jeho rozhodnutí, žádá v podstatě sumarizaci základních dat upravenou prostřednictvím inteligence a zkušeností pisatele zprávy. Zpráva se je tvořena inteligentními informacemi jestliže: - vychází z aktuálních dat a je včas k dispozici osobě, která má provádět rozhodnutí, - je stručná, - neobsahuje irelevantní informace, - je spolehlivá a vychází z faktů.
Informace, které nejsou dostupné včas nemají pro manažery žádnou hodnotu. Měly by přitom být navíc aktuální, i když historické informace je mohou výstižně dokreslit. Dále je třeba, aby byly stručné, jinak se na jejich základě efektivní rozhodování nemůže odehrávat. Manažeři by si měli též být vždy vědomi toho, odkud která daná informace pochází, aby tak mohli posoudit její relevanci. Pro manažery je důležité, aby všechna data byla uložena v podobě umožňující rychlý přístup a třídění. Čím flexibilnější databáze, tím cennější uložená data pro proces správného rozhodování.