Nezávislí konzultanti se často setkávají s tím, že jejich klienti je „zneužívají“. Může nastat situace, kdy klient již nechce dále pracovat na konkrétním projektu, ale i nadále využívá konzultanta k službám, které nespadají do jeho oboru. Varovným příznakem by mělo být chování klienta – když například ruší některé fáze projektu nebo konzultantovi odepře přístup k informacím, na které má nárok a kontakt s důležitými osobami.
Naprosto nepřijatelné jsou etické prohřešky. Jakmile klient chce po konzultantovi, aby do své zprávy nezahrnoval určité kontroverzní informace, je načase vztah ukončit. Zde je totiž v sázce vlastní profesní důvěryhodnost konzultanta. V některých případech může neetické jednání klienta přerůst až v nelegální – i zde je namístě odstoupit od pracovní smlouvy. Všem konzultantům však autor radí – poslouchejte váš „vnitřní hlas“ – když vám na klientovi něco závažného vadí, zřejmě je lepší vztah ukončit.