Jaké netradiční rituály dodržují světoví top manažeři

Ilustrační snímek

Mnoho top manažerů a generálních ředitelů ví, že podnikatelé k úspěchu potřebují schopnost vnímat svět z jiného úhlu pohledu. A neortodoxní rituály jim právě takový přístup k práci i k životu umožňují. Web addicted2success.com přinesl přehled některých takových užitečných rituálů a zvyků. Jsou to opravdu zajímavé tipy, které můžete snadno zapracovat do svého každodenního života.

Zvyky pro lepší výkonnost a zdraví

Pravidelné meditace, jóga a hodiny správného dýchání spolu se zdravým jídlem a chvílemi vyhrazenými pro krátké zdřímnutí. To všechno udržuje stále čerstvé myšlenky manažerů ve firmě Huffington Post Media Group. Generální ředitel firmy Amazon.com zase začíná každou poradu tím, že rozdá šestistránkový dokument, který si pak všichni společně tiše přečtou.

Warren Buffet ostatním radí, aby hodně četli a následně si prostě sedli a přemýšleli. Tvrdí, že je nezbytné téměř každý den hodně přečíst a hodně o tom přemýšlet, protože jedině tak budete přijímat uváženější, méně impulzivní rozhodnutí než vaši konkurenti. Musíte si vybudovat pevný intelektuální rámec, ve kterém pak můžete dělat dobrá rozhodnutí. Tento rámec nesmí být ohrožován vašimi rozjitřenými emocemi, city musí stranou.

Generální ředitel společnosti Nike se snaží dosáhnout rovnováhy dalším netradičním způsobem. Ve jeho poznámkovém bloku je vždy jedna strana vyhrazena pro skici, zatímco každá druhá je určena pro brainstorming a nápady týkající se byznysu. Cílem je udržet obě mozkové hemisféry v rovnováze, protože celková rovnováha je velmi dobrým základem pro úspěch.

Zvyky podporující kreativitu

Nejlepší nápady někdy přicházejí, když jste na cestě – ať už je to jen procházka nebo pracovní cesta autem. Vstaňte od stolu a možná, že se nové nápady jen pohrnou. A když už jste tvůrčí, přemýšlejte o fundamentálních principech a nesnažte se vztahovat nové nápady k již existujícím věcem. Zkuste to, i když to není snadné. Jsme totiž zvyklí používat analogii.

Strhněte na sebe pozornost stejně jako CEO společnosti Ryanair, který se při příležitosti otevření nové trasy do Říma oblékl jako papež. A sám říká, že kromě zločinu spáchá cokoliv, jen aby získal publicitu pro sebe a pro svou firmu.

-jk-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success