Novopečení manažeři, kteří musí vybudovat nový tým nebo nové oddělení, by se měli držet následujících doporučení: Vždy své strategie a projekty stavte na poznatcích z průzkumů, které budete provádět kontinuálně. Dále je důležité udržet si povědomí o nejmodernějších technologiích a možnostech, které nabízí. Nezapomínejte ani delegovat pracovní úkoly, a když vám to pracovní vytížení nedovoluje, setkávejte se s důležitými lidmi klidně i mimo svou pracovní dobu. Podle webu business2community.com vám tyto tipy pomohou přežít nelehké začátky ve vaší nové roli.
Zasahujte včas
Smiřte se s tím, že pravděpodobně budete dělat chyby, protože koneckonců jste jenom člověk. Měli byste se ale snažit minimalizovat dopady svých chyb tím, že přijmete zdravý přístup k rozhodování. Předtím, než nějak rozhodnete, se vždy snažte udělat co nejdůkladnější průzkum. Možná, že máte jisté zkušenosti a pohybujete se ve svém byznysu dlouho, nespoléhejte však jen na intuici a zvykněte si na to, získávat tolik informací, kolik jen je možné. Když se během implementace nové strategie vyskytnou problémy, neignorujte je a jednejte. Projekt, který nefunguje, je třeba ukončit. Nebojte se učinit takové rozhodnutí, i když nebývá snadné. Můžete tím ušetřit mnohem víc peněz, než kolik jste zatím do projektu vložili. Po uzavření neúspěšného projektu se nezapomeňte poučit a zjistit, co bylo příčinou neúspěchu.
Držte krok s dobou
Musíte vědět, jaké možnosti nabízí aktuální technologie. Nové trendy nemůžete sledovat sami, ale určitě tento úkol můžete svěřit i některému ze členů svého týmu. Určený pracovník se nemusí tomuto úkolu věnovat na plný úvazek, určitě stačí pár hodin týdně nebo měsíčně.
Delegujte, abyste nebyli zavaleni
Nesnažte se všechno dělat sami, to je nemožný úkol. Když se potřebujete věnovat klíčovému obchodnímu partnerovi, nemůžete vzít zvonící telefon – na to byste měli mít asistenta. Problém nastává, když jste šéf nově budovaného oddělení, které ještě nemá kompletní tým. Pro úspěšné vybudování nového týmu nebo oddělení je ale třeba, aby šéf začal s delegováním úkolů hned od začátku. A pokud není možné někoho do asistentské pozice najmout, z důvodu např. omezeného rozpočtu, snažte se soustředit na kancelářskou práci a zvonící telefony během pracovní doby a navazování a utužování obchodních vztahů se věnujte po práci. Jednoduše si s důležitými klienty a dalšími klíčovými lidmi domluvte večeři. Abyste neztratili žádnou příležitost nebo kontakt, je potřeba dobře zvládnout time management.
-jk-