15 vteřin. To je maximální délka doby, kterou máte na to, abyste na začátku své prezentace upoutali pozornost publika. Pokud se vám to nepodaří, pravděpodobně se začnou věnovat jiným věcem, než poslechu toho, co jim chcete sdělit. Jak tedy správně využít úvodních 15 vteřin? Server Inc.com radí:
Nepředstavujte se
Neztrácejte čas tím, že začnete vysvětlovat, kdo jste a co děláte. Předem si napište stručný profil (do 50 slov) a přiložte jej k pozvánce pro účastníky prezentace. Pokud vás někdo pozval, abyste vystoupili se svou prezentací, požádejte jej, aby vás představil on.
Nesnažte se zaujmout vtipem
Většina vtipů na začátku prezentace nezabere a řečník dá spíše najevo, že je nervózní a nevěří si. Publikum většinou vtip zná nebo je pointa předem jasná, což vám k získání pozornosti rozhodně nepomůže.
Nezačínejte popisem úspěchů vaší firmy
Mnozí řečníci začínají své prezentace výčtem dlouhodobých úspěchů své firmy, od čehož si slibují, že budou působit důvěryhodně. Historie vaší firmy však ve skutečnosti není to, co zajímá publikum v úvodu prezentace. Zajímá je, o čem budete mluvit.
Začněte určitou znepokojující skutečností
Nepředstavujte se, nemluvte o své praxi ani firmě a rovnou promítněte dostatečně viditelné číslo – například "1 milion dolarů". Pokračujte s tím, že nás všechny stojí, když... a vy nyní popíšete způsoby, jak tyto peníze ušetřit. První slide by měl být překvapivý a úvodní zájem budete mít téměř zaručený.
-kk-