Nenechte se okrádat o čas

Prokrastinace je jedním z nejčastějších důvodů, proč lidé nedokáží plně využít svůj potenciál. I když máte motivaci, dobrý nápad a vysoké pracovní nasazení, efektivita vaší práce může výrazně utrpět, jestliže nedokážete ze svého pracovního procesu odstranit věci, které vás okrádají o čas. Zde je návod, jak se zbavit věcí, které vám zbytečně žerou čas.

Ilustrační snímek

Nebojte se říkat „ne“

Podle serveru Entrepreneur.com nelze vyhovět všem a se vším. Základem úspěchu je umět říci lidem a věcem ne a soustředit se na ty důležité věci.

Určete si priority

Snaha stihnout všechno vede pouze k chaosu. Je proto nutné určit si priority, a těm se dlouhodobě a soustavně věnovat.

Pomáhejte ostatním

Téměř paradoxní radou, jak mít dostatek času na svou práci, je pomáhat ostatním členům v týmu, pokud nestíhají. Je to z toho důvodu, že pokud někdo neudělá svou práci, v dlouhodobém horizontu to často přidělá více práce všem ostatním členům týmu. Stejně tak platí, že pokud budete pomáhat ostatním, budou i oni poté ochotni pomoci vám, když nebudete stíhat.

Používejte software blokující surfování na internetu

Prokrastinace se stala již tak vážným problémem, že existují i počítačové programy a mobilní aplikace, které vám dočasně zablokují určitý obsah na internetu, abyste se zbavili lákadel internetu a nekonečného surfování.

Rozvrhněte si čas do bloků

Rozdělte si pracovní čas na jednotlivé bloky a v rámci těchto bloků se vždy věnujte pouze jedné konkrétní věci, která vás posune dál v rámci určité priority. Nedovolte jiným věcem, aby narušily svatost daného konkrétního časového úseku. Nemějte ale přehnaná očekávání a zapomeňte si naplánovat i dostatek odpočinku.

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com