Kancelářská politika existuje v každé organizaci a má zásadní vliv na výkonnost zaměstnanců. Otázkou tedy je, jak se k ní dokáží postavit manažeři. Ti by se měli snažit omezit politikaření na minimum a budovat co nejpozitivnější pracovní prostředí. Jak na to, radí server Talent management následovně:
Neizolujte se
Aktivně poslouchejte, o čem vaši lidé mluví v souvislosti se svými projekty a vzájemnými vztahy. Manažer, který je otevřený svým lidem a často s nimi mluví, má větší šanci, že se dozví o případných problémech a obavách ve svém týmu.
Nic neskrývejte
Dozvíte-li se něco nového v souvislosti s chodem vaší firmy nebo týmu, informujte o tom všechny. Pokud si vyberete jen určitou část svých lidí, dáte ostatním najevo, že jim nedůvěřujete. Zároveň spustíte kolotoč pomluv a fám.
Odměňujte celý tým
Nezaměřujte se pouze na jednotlivce a jejich individuální úspěchy, odměňujte tým jako celek. Vyhnete se tak nařčení z nadržování a podpoříte spolupráci.
Blíže se seznamujte
Politikaření má mnohem menší šanci v týmech, kde spolu lidé dobře vycházejí. Hledejte proto příležitosti, jak se vzájemně lépe poznat a spřátelit. Zajděte na společný oběd nebo uspořádejte teambuilding.
Nepřehlížejte konflikty
Dejte jasně najevo, že nebudete tolerovat konflikty a učte své lidi, jak si své konflikty mohou řešit samostatně. Nestavte se na ničí stranu a neoznačujte nikoho za problémového.
Jděte dobrým příkladem
Když budete sami šířit fámy nebo si stěžovat na své nadřízené, vaši lidé si z vás vezmou příklad. Snažte se proto, abyste byli dobrým příkladem.
-kk-