Šéf už dnes není, co býval. Každá společnost ho má definovaného jinak, každý pracovník si ho představuje jinak a to co teprve očekávaní, která se liší od zaměstnance k zaměstnanci. Jaká jsou očekávání od vůdce nového typu?
- Budovat organizační sílu. Každou změnu, se kterou manažer přijde, by měl vysvětlit a odpovědět na všechny otázky zaměstnanců. Před každým rozhodnutím by měl manažer kontaktovat svého nadřízeného.
- Budovat mezilidskou sílu. Manažer by měl poznávat své zaměstnance a ukázat jim, že u něho mají dveře otevřené a že jim pomůže. Manažer by měl vědět, co každý z jeho zaměstnanců od své práce očekává. Se zaměstnanci by měl manažer jednat jako s partnery.
- Budovat vnitřní sílu. Manažer by neměl propadat vzteku a emocím, měl by bojovat proti stresu na pracovišti a neměl by zaměstnancům ukázat své slabiny.
- Budovat kariérovou sílu. Záruka práce je vytvořená týmem, ne společností. Manažer by se měl více zajímat o silné stránky a schopnosti jednotlivých zaměstnanců.
-pk-