1. Čtěte knihy, díky kterým lépe porozumíte fungování vašeho byznysu a světu kolem vás vůbec. Zajímejte se o knihy a vědecké práce z oblasti vědy, umění a historie. Když čtete knihy z těchto oborů, získáváte větší přehled, díky kterému dříve rozpoznáte nové trendy, problémy a příležitosti. Možná přijdete na nějakou inovativní myšlenku. Také čtěte klasiky v oblasti strategie a poznejte více možných pojetí strategického uvažování.
2. Když mluvíte, používejte strategický jazyk. Tu a tam použijte některou z frází týkajících se strategie, ale nepřehánějte to.
3. Uvažujte v horizontu let, ne v horizontu dní nebo měsíců. Nebojte se chyb a špatných odhadů. Přijměte přiměřené riziko a zkoušejte nové nápady, které by se v dlouhodobém horizontu mohly ukázat jako velmi přínosné.
4. Snažte se lépe porozumět strategii vaší společnosti, protože musíte vědět, jak se dotýká vašeho oddělení. Čtěte každoroční výroční zprávu, diskutujte se svým nadřízeným manažerem i s manažery na vaší úrovni. Zjistěte, co si myslí generální ředitel – poslouchejte jeho projevy.
5. Setkávejte se s novými lidmi a začleňte je do své sítě kontaktů. Networking je přínosný hlavně tehdy, když se setkáváte s lidmi, kteří jsou v něčem jiní než vy, protože si tak zároveň rozšiřujete obzory a máte šanci naučit se něco nového a zajímavého. Bavte se i s jinými lidmi, než jsou lidi jako vy.