3 důvody, proč se vám zdá, že nic nestíháte

Time management je nutnou schopností všech ambiciózních a aktivních pracovníků. Mnoho lidí však má stále pocit, že vlastně nic nestíhají. Přitom stačí několik malých změn a celá situace se může ihned zlepšit. Pokud i vy patříte mezi ty, co si připadají chronicky za svým plánem, zde jsou tři možné důvody, proč se to děje.

Ilustrační snímek

Žádná vize a plán

Podle INC.com mnoho lidí pracuje, aniž by měli v hlavě nějaký významnější plán. Mnoho z nás spíše udržuje současný stav, aniž bychom se posouvali směrem k nějaké vizi. Definujte proto svůj cíl, své plány, a to vám pomůže určit si priority. S prioritami se vám bude lépe pracovat a určovat, co je důležité, a co ne.

Poddajnost vůči ostatním

Typickým problémem lidí, kteří nestíhají svou práci, je, že dělají práci jiných lidí nebo se nedostatečně věnují té své. Je to často kvůli tomu, že neumějí říct „ne“ nebo se neumějí fyzicky separovat od lidí, kteří po nich něco chtějí. Často se pak stává, že daný jedinec odkládá své povinnosti, snaží se dělat více věcí najednou nebo se nechává ve své činnosti vyrušovat, což ústí v pomalou a nekvalitní práci.

Podvědomá sabotáž

Nejnebezpečnějším jevem v oblasti time managementu je podvědomá sabotáž plnění povinností. Lidé často odkládají úkoly, do kterých se jim z nějakého důvodu nechce, a tím prokrastinují. Důvodů může být několik. Bojí se neúspěchu, který je může na konci projektu čekat. Stejně tak je naopak může děsit představa úspěchu.

Mnohdy je na vině to, že je pro ně úkol nepříjemný či nudný. Často pak dělají jiné, méně důležité a rutinní věci, díky kterým se mohou chlácholit, že tvrdě pracují. Ve skutečnosti však řeší věci pouze na povrchu a nezabrousí do samého jádra problému či projektu.

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com