Firemní kultura je jako dlouhodobý vztah. Nejde jen o sounáležitost v době problémů a příjemné věci, když se daří. Firemní kultura, kde na zaměstnancích skutečně záleží, znamená zajištění trvalé a smysluplné podpory na pracovišti. Svým lidem můžete pomoci následujícím způsobem:
- Jasně jim ukažte, jaké jsou cíle a priority firmy
- Poskytujte praktická řešení zákaznických otázek
- Otevřeně diskutujte a vždy rychle reagujte na podněty
- Poskytněte dostatečné finanční zázemí na důležité projekty, ale i na každodenní záležitosti
- Když má zaměstnanec nový úkol, tak ho dostatečně proškolte
- Nabídněte podporu nových iniciativ, i když jsou nejisté.
Svůj přístup jasně demonstrujte činy, nejen slovy. Praktická pomoc v oblasti zdraví a rodiny je dnes samozřejmostí. Nejdůležitější však pro zaměstnance je, aby se v práci mohli dostatečně profesně realizovat.
Jak poznat nezdravé firemní prostředí?
Někdy zaměstnanci vypadají spokojeně, ale zdání klame. Co když se jen bojí ozvat? Nejste-li si jistí, zkuste posoudit následující znaky nezdravé firemní kultury:
- Zaměstnanci nadbíhají svým nadřízeným, tj. hra na oblíbence.
- Výjimky v pravidlech pro některé lidi.
- Lidé se bojí riskovat, brání se inovacím.
- Zaměstnanci mají tendenci reagovat defenzivně.
- Zaměstnanci neustále poskytují pouze pozitivní zpětnou vazbu.
- Talentovaní lidé podávají průměrné výkony.
- Zákazníci si často stěžují.
- Špatnou zprávu se dozvíte příliš pozdě. Často jde o frustraci zákazníka z jednání s vaší firmou. Tzn. problém se přenáší i do zákaznických vztahů.
- Na firemních schůzkách se řeší stále stejné problémy.
- Společenských událostí ve firmě se přestanou účastnit partneři zaměstnanců.
Pokud se některý z výše uvedených znaků odehrává ve vaší společnosti, pak možná zaměstnanci nejsou dost spokojeni se způsobem, jak plníte jejich potřeby. Ukažte jim, že se o ně profesionálně postaráte.
-th-