V dnešní době, kdy už se ve firmách téměř vůbec nepoužívají „píchačky“, může mít mnoho manažerů problém s tím, jak své zaměstnance a jejich čas strávený na pracovišti kontrolovat. Některým z nich to může činit potíže.
Každý zaměstnavatel má právo vědět, kde zaměstnanec je, jak dlouho pobyl v práci a jakých výsledků dosáhl. Navíc má za své zaměstnance zodpovědnost. Zde máme pro manažery tipy, jak své zaměstnance ohlídat.
Začněte měřit výsledky. Stanovte míry, které vám potom pomohou zjistit, jak na tom který zaměstnanec je.
Stanovte ukazatele, které bude důležité sledovat. Ty vám budou naopak říkat, zda se zaměstnanec nachází na dobré úrovni, jestli směřuje k dobrému cíli. Budete mít přehled o tom, kde jsou a s kým na schůzce a jaké jsou výsledky jejich schůzek.
Největší organizace mají systém, podle kterého vědí, kde se kdo nachází, s kým je na pracovní schůzce a kde ho může případný zájemce najít. Takový systém lze zavést i ve vaší společnosti. Stačí jedna osoba, které se budou muset všichni hlásit. Zaměstnavatel tak bude vědět, kde své zaměstnance má.
Dnes už se běžně stává, že lidé nehlásí zaměstnavateli svou dovolenou. Pro něj je to přitom důležité vědět. Při plánování důležité akce nebo projektu se pro manažera může stát nepřítomnost zaměstnance klíčová. Některé podniky mají dovolené rozdělené dopředu a navíc se ke klíčovým měsícům v roce vztahují zvláštní opatření.
V případě, že je někdo nemocný, měl by to do práce telefonicky oznámit. A to takovým způsobem, aby se to k zaměstnavateli dostalo.
-pk-