Nikoho tedy nepřekvapí, že se v takovémto prostředí rozšířily programy správy znalostí. Článek pojednává o nejvýznamnějších a nejúspěšnějších z nich. Všechny tyto programy vedly manažery k závěrům, že znalosti, stejně jako firma, která je vlastní, nemusí nutně vyžadovat centrální fungování managementu. Namísto toho se klade důraz na budování povědomí o sdílení poznatků z mnoha připravovaných projektů.
Program nazvaný „Trainer’s Trading Post“ měl napomoci tisícům interních školitelů a výcvikových pracovníků společnosti HP ve sdílení nápadů, výukových materiálů a metod. I když je zřejmé, že tato skupina hodnotu transferu znalostí oceňuje, je třeba zainteresované pracovníky více motivovat ke spolupráci na programu. Program „Connex“ je omezen na „spojení s experty“. Jde o vodítko pro lidi z laboratoří, kteří jsou nositeli znalostí a kteří představují výzkumnou větev společnosti Hewlett-Packard. Program „Knowledge Links“ byl vypracován skupinou podporující novou generaci výrobků a měl za cíl pojmout celou škálu znalostí, jež jsou pro tuto podporu důležité. Přestože měl tento projekt zpočátku velké ambice, nebyl nakonec realizován.
Program „HP Network News“ začal jako jednoduchá databáze otázek kladených často dealery produktů HP. Protože do ní měli dealeři přímý přístup, významně se snížil počet telefonických volání technického personálu HP. Tato databáze se neustále využívá, její provoz přitom směřuje ke stále vyšší důležitosti. Jedná se o klasický příklad velmi úspěšné aktivace znalostí. Zdroj: Cap Gemini Ernst & Young - portál mezinárodní poradenské společnosti Zobrazit přehled článků ze zdroje Cap Gemini Ernst & Young