Urazil vás uchazeč o zaměstnání? Myslete na firmu, ne na sebe

Během pracovního pohovoru jste se setkali s kandidátem velmi vhodným na danou pracovní pozici. Jste jím tak nadšeni, že ho chcete dokonce doporučit hlavnímu řediteli jako nejvhodnějšího kandidáta. Jenže kandidát neotálí a e-mail, který pošle vám, pošle i jemu.

Určitě jste zklamaní, protože jste mu nabídli laskavost a chtěli jste se o něho hned v počátku postarat. Jenže on vzal iniciativu do svých rukou. Vy byste měli zvážit, zda je laskavostí, že jste mu řekli, jaký bude váš další krok, že o něm budete informovat svého šéfa.

Během „války o talenty“ je třeba překonat předsudek, že kdykoliv se ke kandidátovi chováme přívětivě a vynaložíme úsilí k tomu, aby zrovna on získal danou práci, není to laskavost. Jedinou laskavost děláme sobě a firmě, když se snažíme, aby skvělý kandidát nastoupil na místo co nejrychleji. 

Pokud kandidát sám kontaktuje vašeho nadřízeného, není to nic špatného a ve skutečnosti získává body na své skóre. Škrtnout tohoto kandidáta ze seznamu také není dobré řešení. Představte si, že potkáte na chodbě svého šéfa, který bude kandidátem nadšen a vy mu řeknete, že jste ho vyřadili, protože kontaktoval přímo jeho.

Nemá cenu vyřadit kandidáta jen proto, že váš smysl pro slušnost je zraněný. Potřebujete být aktivní a takového kandidáta do firmy vtáhnout a ne odstrčit.

-pk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek