Growth hacking není jen pro startupy: Zaveďte strategii rychlého učení

Growth hacking je využíván během celé cesty zákazníka. Cílem je přijít s produktem nebo nápadem, který povede k rychlému a navíc dlouhodobějšímu růstu. Jde o chytré marketingové strategie, které umožňují velmi rychlé rozhodování a díky tomu i rychlé odladění nabídky. Využívají je především startupy.

Ilustrační snímek

Rychlé testování a učení se z vlastních selhání je to, co dnes definuje, kdo uspěje.

Selhávejte rychle, káže startupová kultura

Je to právě riziko možného selhání, co brání velkým podnikům, aby využily growth hackingu, tedy intenzivní a rychlé experimentování s produktem a marketingem. Existuje však několik jednoduchých pravidel, která vám pomohou získat podporu pro growth hacking – zdůrazněním toho, že jde o růst založený na inovacích. Koneckonců i selhání může vést k úspěchu.

Přerámujte pojem growth hackingu

Pokuste se nahradit slovo selhání přijatelnějším slovem učení. Nepoužívejte obrat „rychlé selhání“, ale „rychlé učení“, doporučuje nám článek na webu business2community.com.

Nekomplikujte to

Když naplánujete marketingovou kampaň, vytvořte si jasný plán testování a získání poučení. Vždy miřte na něco, co lze rychle zanalyzovat, optimalizovat a změnit. Nedejte šanci paralýze vyvolané přemírou analyzování. Vaše snaha o rychlé učení musí být tím hlavním – vašemu programu by mělo stačit pouze jedno měřítko úspěchu a jasné zadání.

Jak dosáhnout rychlého růstu

  • Akvizice: Jaké nákladově efektivní kanály musíte využít, abyste svůj nápad rychle zpropagovali?
  • Aktivace: Jak si získáte první zákazníky a jak jim umožníte okamžitě pocítit hodnotu, kterou váš produkt poskytuje?
  • Retence: Máte nastavené činnosti pro podporu opakovaného užívání vašeho produktu?
  • Reference: Co můžete udělat pro to, abyste ze svých zákazníků dostali více doporučení?
  • Výnosy: Jak můžete optimalizovat ziskovost?

Interní komunikace je klíčová

Musíte si vychovávat spolupracovníky. Ujistěte se, že jsou s vámi. Vaše marketingová strategie by měla poskytnout učení i ostatním týmům (hlavně týmu produktu a zákaznické zkušenosti, to jsou vaši hlavní spojenci). Tím navíc podpoříte ten hlavní cíl, jímž je rychlý růst.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com