- Nahraďte výmluvy zodpovědností. Přijměte tuto nelehkou dobu jako příležitost udělat změny, které by mohly přinést trvající výsledky, nikoliv jen zajistit krátkodobé přežití. Může to například být změna podnikatelského modelu, absorbování práce, kterou za tučný peníz dáváte smluvním firmám, změna kompenzační struktury, rozšíření produktů nebo služeb atp.
- Zvyšte marže. Během nelehké doby se někteří majitelé firem zaměřují více na přežívání než na zisk. Nepovažujte zisk za luxus, je nutností i v těžkých dobách.
- Využijte část prostředků na reklamu kreativním způsobem. Příkladem je podnikatelka Roni, která je využívá pro podporu svého odbytu jiným způsobem. Jako nadšená cestovatelka bere vybrané klienty na víkendové výlety do přírody. Ví ze zkušenosti, že když se s lidmi dostane mimo stresové prostředí, má jedinečnou příležitost navázat kvalitní vztahy, což často vede k více zakázkám.
- Proměňte plán na přežití ve strategickou změnu pozice. Přistupujte ke změnám, které děláte ve firmě, jako k restrukturalizační strategii.
- Přemýšlejte jako „v garáži“. Pokud jste si svou firmu nekoupili a začínali jste v malém, možná je teď na čase zamyslet se nad tím, proč ve stádiu „garáže“ tak dobře fungovala. Možná zjistíte, že bude například dobré zavřít některé kanceláře a umožnit některým zaměstnancům pracovat z domova, snížíte tak náklady.
-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele