Obecný koncept situačního leadershipu zpopularizoval manažerský guru Paul Hersey, detailnější model však nabízí například obchodní a technický ředitel **McKinsey & Company** Bradford Brown. Aplikací situačního modelu na oblast řízení informačních technologií vymezil dva odlišné pohledy na roli manažera – strategický a tovární.
Ze strategického pohledu je IT klíčovým nástrojem pro dosahování konkurenčních výhod, který je podle toho také třeba řídit prostřednictvím efektivních investic. Tovární pohled vedle toho vidí v IT užitkovou funkci, kterou je třeba plnit za nejnižší možnou cenu. Brownova dichotomie tedy zdůrazňuje, že úspěch manažera informačních technologií nezávisí jen na jeho schopnostech, ale i vnějších vlivech.
Z továrního pohledu je manažerův vůdcovský úkol složitější. Musí neustále dokazovat cenu IT i své pozice, dříve než bude moci začít mluvit o strategických hodnotách. Strategicky se bude chovat až ve chvíli, kdy umožní druhým lidem, aby byli úspěšní. Pak teprve uznají jeho hodnotu.