Start-upy a kapitálové trhy (2/2): Revoluce drobných investorů

V předchozím článku jsme viděli, jaké jsou hlavní příležitosti pro fintechy v oblasti maloobchodu. Nyní se zaměříme na to, jaké typy začínajících firem v této oblasti můžeme rozpoznat.

Ilustrační snímek

Studie MBA školy INSEAD s názvem Fintech and The Disruption of Retail Trading: Trends and Case Studies definovala následující typy společností, které zapojují moderní technologie do světa financí, tzv. fintechů.

1) Základní poradenství

Spoléhají se na uživatelskou přívětivost a bezproblémovou zákaznickou zkušenost. Tyto fintechy udržují své náklady velmi nízké, nabízejí jen poradenství založené na algoritmech a někdy díky tomu umožňují investovat s nulovými poplatky za zprostředkování.

2) Pokročilé poradenství

Tyto fintechy poskytují komplexnější investiční strategie a analýzy. Protože často nabízejí poradenství a návrhy, které jsou srovnatelné s těmi, které poskytují tradiční investiční manažeři, mohou si účtovat vyšší poplatky.

3) Poradenství jako služba

Tyto fintechy dodávají pokročilá řešení finančním institucím a umožňují jim rozšířit jejich nástroje CRM.

4) Analýza portfolia / vyhodnocování trhu

Zde jsou hlavním produktem pokročilá analýza a monitoring, nabízené drobným investorům. Může se také jednat o dodávání reportů a poskytování analytických nástrojů pro správce majetku.

V oblasti vyhodnocování trhu fintechy často nabízejí sociální platformy pro obchodníky, kde obchodníci mezi sebou mohou komunikovat a sdílet své obchodní strategie a algoritmy. Drobní investoři tak mohou snadněji nelézt investiční příležitosti prostřednictvím technické a fundamentální analýzy.

Fintechy čeká světlá budoucnost

Některé fintechy působící v retailovém investování na kapitálových trzích jsou nezávislé a nabízejí komplexní služby. Samy si zákazníky najdou a následně obslouží. Ostatní fintechy se spoléhají na to, že poskytují špičkový komfort uživatelům a ve zbytku spolupracují se zavedenými finančními institucemi.

Technologie pravděpodobně bude toto odvětví měnit i nadále. Fintechy dost možná nakonec zoptimalizují své algoritmy tak, že začnou klientům nabízet investiční doporučení na míru stejně, jako nám Youtube doporučuje další videa. Shromážděné údaje o transakcích mohou být také zpeněženy na základě jejich vyhodnocení a poskytnutí získaných poznatků dále.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge

Články v sérii

Aktuální

Start-upy a kapitálové trhy (1/2): Příležitosti pro retailové fintechy

Aktuální

Start-upy a kapitálové trhy (2/2): Revoluce drobných investorů