Sedm nejčastějších vět před smrtí (podniku)

Asi každý zná takzvané „nejčastější věty před smrtí“. Jsou to více či méně vtipné citáty vztahující se ke konkrétní situaci, která byla pro člověka tou poslední. Leč zemřít může nejen člověk – svůj konec může mít i firma. V článku je uvedeno několik přesvědčení a tvrzení, které nejčastěji vedou ke krachu.
* Mí zákazníci jsou loajální. Manažeři často doplácí na to, že věří tomu, že když od nich zákazníci kupovali zboží třicet let, budou je kupovat i nadále.
* Pokud nabídnu lidem něco, co potřebují, koupí si to. Ne všichni kupují to, co potřebují. Někdy se rozhodujeme při nákupu spíše citově.
* Marketing nepotřebuji – dobré zboží se prodává samo. Opak je pravdou. Lidé bohužel dobré zkušenosti s firmami moc často s ostatními nesdílí.
* Můj podnik nemá konkurenci. Pokud si toto někdo myslí, je vidět, že se nezajímá o situaci na trhu.
* Nemám obchodní partnery ani zaměstnance, takže musím všechno dělat sám. Když člověk dělá několik věcí sám, nedělá je obvykle kvalitně. Pro chod podniku je však kvalita některých činností opravdu nezbytná.
* Když hodně vydělám, jsem úspěšný. Manažeři však ignorují skryté náklady, které mohou být někdy velmi vysoké.
* Nemohu si dovolit právníka, tak si všechny smlouvy sestavuji sám. To je možné pouze u těch nejjednodušších dokumentů – ostatní právní transakce vyžadují kontrolu právníka, jinak mohou být neplatné.
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com