Střednímu managementu je třeba pomoci lépe určit nedostatky podřízených v souvislosti s konkrétními činnostmi. Mezinárodně se přitom hojně používá pojem assessment. Dále je důležité, aby si tito manažeři byli vědomi veškerých dostupných možností vzdělávání zaměstnanců. Většinou si například uvědomují nutnost existence firemní učebny, podceňují však již její podobu a vybavení a vůbec neuvažují například o kombinaci s e-learningem. V současné době se přitom stále více rozvíjí takzvané smíšené učení.
Efektivní vzdělávání zaměstnanců vyžaduje neustálou komunikaci mezi středním managementem a vzdělávacím oddělením. Zaměstnanci se v rámci vzdělávání stále ještě upínají ke klasickým učebnám a k e-learningu a podobným nástrojům mají často alespoň zpočátku nedůvěru. Toto je několik doporučení, jak danou situaci vyřešit:
- Založte středisko technické podpory (help desk). - Zaveďte denní, týdenní či měsíční úřední hodiny. - Navrhněte a udržujte vzdělávací portál, který může zahrnovat chatovací místnosti, elektronickou poštu, stránky s často kladenými dotazy, volbami možností vzdělávání atd. - Vytvořte uživatelské skupiny tvořené zaměstnanci, manažery nebo zástupci oběma skupin. - Nabízejte programy mentorování.