Virtuální týmy jen zřídka zůstávají dlouhodobě ve stejné sestavě, vedoucí těchto týmů by proto měli umět vybírat správné lidi pro tento typ práce. Čtení životopisů nestačí, s uchazeči je třeba mluvit. Vedení pohovorů s uchazeči však může být velmi náročné, jelikož může probíhat na dálku. Musíte tedy spoléhat na odpovědi uchazečů, a proto jsou klíčové otázky, které budete klást.
Počítejte s tím, že uchazeči budou mít tendenci odpovídat tak, jak si myslí, že chcete, aby odpovídali. Ptát se, zda již někdy pracovali vzdáleně, je proto zbytečné – většinou uslyšíte ano. Raději se ptejte na následující otevřené otázky, které shrnul server Management-issues.com.
Jaké máte zkušenosti s prací ve virtuálním týmu?
Nechte uchazeče mluvit o tom, jaké má zkušenosti s technickou stránkou práce na dálku a také s řízením vztahů s ostatními členy týmu.
Jaké technologie jste používal pro práci na dálku?
Nový člen týmu k vám nemusí přijít s prázdnou, může vás naučit pracovat s nástroji, které dosud nepoužíváte.
Jakým problémům, s nimiž jste se setkal v minulosti, byste se chtěl při práci pro náš tým vyhnout?
Tato otázka vám pomůže blíže odhalit dosavadní zkušenosti uchazeče a také vymezit priority pro jeho školení a onboarding.
Jak vypadá vaše pracovní prostředí?
Zjistěte, z jakého prostředí uchazeč pracuje a jaké možnosti mu toto prostředí dává. Pojem "domácí kancelář" může znamenat leccos.
Jaký je váš pracovní styl?
Smyslem této otázky je zjistit, jak se vám s tímto uchazečem bude pracovat. Je to samotář? Jak častý kontakt s ostatními je mu příjemný? Umí jednat proaktivně?
-kk-