Vedení s jasnou vizí může velmi dobře motivovat zaměstnance. Jenže nejprve je třeba rozhodnout, zda váš obchod a vaše firma skutečně vizi potřebují.
Často se mluví o tom, že jasná vize je základním rysem dobrého vedení. Jak ale tu pravou vizi vytvořit a jakou skutečně hraje roli v obchodním úspěchu?
Pokud se začnete zamýšlet nad tím, zda vizi potřebujete či ne, pak je nejlepší začít od zkoumání všech obchodů a jejich úspěchů. Důležité je zjištění, co stálo za úspěšnými obchody. Ne vždy jsou to totiž správné vize. Jenže existují situace, kdy jsou vize nezbytné. A to sice v případě, kdy vás obchod potřebuje zaznamenat úspěch nebo vstupuje na nový trh, nebo v případě, kdy zaměstnancům uvnitř firmy chybí motivace.
Tento druhý případ je velmi důležitý pro účinnost vize. Pamatujte si, že opravdu účinná je ta vize, která zaměstnance DOKÁŽE motivovat.
-pk-