Malé firmy mají malý prostor pro chyby. Chyba v začátku je může dokonce potopit dříve, než se stačí rozjet. Článek proto upozorňuje na běžné chyby začínajících malých firem.
- Přeceňování produktů. Jednou z chyb je přesvědčení, že vaše produkty jsou lepší, než jak je vnímají zákazníci.
- Nevyhodnocování poptávky. Nemyslete si, že váš produkt je „vítěz", dokud nebudete mít silnou základnu lidí, kteří si budou myslet totéž.
- Příliš pozdní zahájení práce se zákazníky. Chybou je také spojování se zákazníky až ve chvíli, kdy máte produkt připravený k prodeji.
- Podceňování obtížnosti pronikání na trh. Další chybou je nevěnovat dostatečné úsilí získávání zákazníků a tomu, jak je přimět vyzkoušet váš produkt.
- Přeceňování jedinečnosti produktu. Vždy byste měli brát v úvahu konkurenci.
- Podceňování úsilí potřebného k vytvoření produktu. Neslibujte vstup na trh, dokud svůj produkt skutečně nedokončíte.
- Najímání špatných lidí. Malé firmy by neměly přijímat zaměstnance, kteří se hodí spíše do velkých firem a očekávají, že jim s jejich prací budou pomáhat zaměstnanci podpory.
- Chybějící soustředění. Nenechte se odvádět od hlavních věcí vedlejšími projekty.
- Špatné vytváření cen. Příliš vysoké nebo naopak nízké ceny znesnadňují zavedení produktů.
- Chybějící dlouhodobá vize. Váš produkt by měl umět zajistit i budoucí prodej.
Častou chybou malých firem je také neustále pracovat na produktu a nikdy jej nedokončit. Zákazníci by se s vašimi produkty měli také bavit, což je mnohdy opomíjeno.
-kk-