Naučte se dávat výpovědi

Žádný manažer si nelibuje v propuštění zaměstnanců. Když už k němu ale musí dojít, snaží se, aby vše proběhlo hladce a hlavně aby zaměstnanec neměl v příštím zaměstnání problémy a necítil se dotčený. Je mnoho způsobů, jak toho dosáhnout.

- Komunikace. Už od začátku by měla fungovat komunikace mezi manažerem a zaměstnancem. Na základě této komunikace by měl zaměstnanec pochopit, jaká jsou firemní pravidla a co se od něj očekává. Pokud mu ale nejde pravidla respektovat a dodržovat, manažer by ho měl o této skutečnosti informovat a nenechat dojít situaci až tak daleko, že by se musela řešit výpovědí. Zaměstnance byste neměli vyhodit za něco, o čem jste ho předem neinformovali, a co tedy neměl možnost změnit.

- Zkušební doba. Stanovte zkušební dobu, ve které si každý může vyzkoušet, zda mu firemní politika vyhovuje.

- Nejednejte v zápalu momentu. Vy jste autorita, proto byste neměli jednat emotivním způsobem, svým zaměstnancům to ale dovolte. Jednejte s klidnou hlavou a sesumírujte si všechny informace, abyste došli k správnému závěru.

Buďte připravení, když dojde k rozhovoru ze zaměstnancem o jeho výpovědi. Určitě bude mít připravených sto důvodů, proč byste ho neměli vyhodit. Jednejte s ním citlivě a důstojně. Jednání by nemělo být přehnaně dlouhé. Dejte zaměstnanci prostor, aby se projevil a ukažte mu, že ho umíte poslouchat.

-pk-

Zdroj: Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Vault.com