Měli byste zavést práci z domova?

Práce z domova bývá označována jako novodobý americký sen. Domácí kanceláře se ve Spojených státech těší velké oblibě. Pro americké zaměstnance je velmi atraktivní vstát z postele, sejít pár schodů a „být v práci“. Nemusejí dojíždět, formálně se oblékat ani se obávat šéfa, který jim bude stát za zády. Největší zájem o práci z domova mají mladé rodiny, kdy alespoň jeden z rodičů může být doma s dětmi.

Pracovat doma umožňuje americkým zaměstnancům v dnešní době stále více zaměstnavatelů. Někteří zaměstnanci pracují pouze doma, jiní částečně dojíždějí do kanceláře. Tento trend zde ale započal již před deseti lety s nástupem Internetu. Pro manažery lidských zdrojů znamenal další příležitost, jak sestavit ideální nabídku práce, aby vyhovovala potřebám a přáním nejperspektivnějších talentů.

Jednou z nejdůležitějších charakteristik práce z domova je lidské stránka. Může být efektivní jen do té míry, do jaké se budou efektivně chovat konkrétní zaměstnanci. Pokud budou dostatečně motivovaní, může jim práce z domova pomoci k vyšší produktivitě. Pokud se však doma nechají snadno vytrhnout ze soustředění, pak by pro ně byla vhodnější práce v kanceláři.

Pro manažery lidských zdrojů je důležité vytvořit plán a stanovit pravidla práce z domova. V první řadě je nutné, aby prověřili, zda tato možnost bude pro jejich konkrétní zaměstnance přínosem. Zvažte tato pro a proti.

Výhody práce z domova:

- lepší pobídka pro nábor nejlepších talentů na trhu, kteří si žádají flexibilitu,

- ušetření času na dopravu znamená úspory energií a větší ochotu pracovat,

- menší požadavky na kancelářské prostory.

Důležité body k uvážení:

- snížená možnost koordinace pracovních úkolů,

- více času stráveného e-mailováním, telefonování a telekonferencemi s domácími zaměstnanci,

- méně soudržné pracovní prostředí, nedostatečný týmový duch.

-kk-

Zdroj: HR Village
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Village