Kdo může za nedostatek zručných lidí v IT?

Podle dvou průzkumů v nedávné době je hlavním tématem pro IT manažery přísun kvalitních pracovníků. Řada z nich si stěžuje, že univerzity neprodukují studenty, kteří by byli připraveni fungovat v obchodním světě. Nikdo ale nemá větší vinu na nedostatku kvality než samotný management IT, zvlášť ten ve větších firmách.

Pokud by firmy měly vážný zájem skoncovat s tímto nedostatkem, investovaly by více do školení v oblasti IT: externí profesní školení je nejčastěji zmiňovaný způsob, jak zvýšit úroveň IT. Ve většině firem se ale investice do takovýchto školení zvyšují jen velmi pomalu. Velké firmy je například zvýšily jen o 2,8 % oproti 7,2 % u firem s obratem menším než 500 mil. USD.

Proč odmítají velké firmy tak potřebnou investici? Je tu riziko, že zaměstnanci projdou nákladné školení a pak přijmou práci jinde. To je ale zvládnutelná situace: pokud je firma dobře řízena a nabízí zajímavou práci, většina technických pracovníků ochotně zůstane. Jádro problému je, že většina těchto firem nemá zájem držet IT odborníky na dlouho.

Bylo zjištěno, že firmy následují různé strategie. Větší pak mají tendence využívat IT pracovníky jen krátkodobě: jsou ochotny dát talentům nejlepší nabídku, pak je ale propustí, když splní daný úkol. Jen 42 % velkých firem vytváří pro své ITs specifický kariérní program. V menších firmách je toto procento vyšší o téměř 20 %.

-av-

Zdroj: CIO Insight - web pro vedoucí pracovníky - aktuální články, případové studie.
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO Insight