Investoři se shodují na tom, že stejně důležitá, ne-li důležitější, než prezentace výrobků a služeb zájemců o investici, je osobnost daného podnikatele a vedoucích představitelů jeho firmy. Často se totiž rozhodují podle toho, jak snadno se jim bude s těmito lidmi spolupracovat. Jak tedy získat investora?
- Buďte otevření kritice a otázkám. Investor chce z dlouhodobého hlediska porozumět danému byznysu a jeho potenciálu. Pokud nebudete ochotni sdílet tuto informaci, neočekávejte peníze.
- Buďte otevření návrhům a doporučením investorů. Investoři nemusejí rozumět vašemu byznysu a trhu tak dobře jako vy. Nebyli by však tam, kde jsou, kdyby neměli dobrý smysl pro byznys.
- Pochopte svůj trh. Pokud nebudete znát svůj trh a způsoby, jak prodat své výrobky nebo služby, investorovi nebudete trvat dlouho, než to zjistí.
- Připravte si jasný plán, jak investovat získané peníze. Nic neodradí investora tak rychle jako někdo, kdo neví, co potřebuje ke zprovoznění a udržení svého byznysu v chodu.
-kk-