- Komunikujte se zaměstnance z perspektivy „srdce a rozumu“.
- Neříkejte to, co chtějí slyšet jen proto, že je to jednoduché.
- Uvědomte si, že lidé reagují různě, když čelí nejistotě a strachu. Osvojte si proto pružný komunikační styl.
- Připomeňte všem, že recese není osobní útok na zaměstnance ani organizaci.
- Měli byste vědět, co nemůžete dělat.
- Najděte si odstup a zvažuje věci z racionální perspektivy. Udělejte z toho každodenní zvyk.
- Najměte kouče nebo poradce v oblasti lidských zdrojů, který vám pomůže motivovat zaměstnance a vyrovnat se s případným propouštěním.
- Pamatujte si, že firemní kultura je způsob, jímž jednají jednotlivci, manažeři a týmy na každodenní bázi. Základním kamenem tohoto jednání by měla být důvěra.
-kk-
Zdroj: Changeboard - informace ze světa personalistiky