Zásadní význam má proto skutečnost, zda disponujeme kvalitní strategií kontroly e-mailů a zda dokážeme vymáhat její uplatňování. Je potřeba vzdělávat zaměstnance tak, aby e-mail používali správným způsobem a aby dokázali rozpoznat podezřelé zprávy.
Jeden způsob, jak omezit objem přijatých zpráv, je použít mechanizmus „protlačování“ a „vytahování“ zpráv (push&pull). Firemní oddělení informačních technologií by si též mělo zodpovědět otázku, jak dlouho uchovávat přijaté zprávy na serveru. Dlouhodobé přechovávání zpráv může přinést zbytečné právní problémy, jež vyplývají ze zodpovědnosti za jejich obsah.
Naštěstí existují softwarové nástroje, které správu e-mailů usnadňují. Jedná se konkrétně o **MineSweeper**, **Brightmail** nebo **Lotus Notes**.
Šéfové veřejných společností nechtějí o spammingu příliš mluvit. Důvodem jsou obavy z odhalení výše nákladů na boj proti němu. Přesto se několik ředitelů uvolilo podělit se v tomto příspěvku o své praktické zkušenosti.
**Datum vydání: X/2001** Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com