Před pohovorem byste měli znát výsledky, které chcete aby přinesl. Po nalezení vhodného adepta identifikujte a poznamenejte si tři vlastnosti této osoby, které na vás zapůsobily a tři, které vám dělají starosti a porovnejte své cíle s tím, co jste si zaznamenali.
Zvolte pro pohovor vhodné prostředí
Stejně jako si někdo, kdo vás navštíví doma, o vás udělá obrázek podle toho, jak žijete, stejné to bude s vaší kanceláří nebo prostorami, kde budete vést pohovory. Uvědomte si, jaké signály vysíláte. Samozřejmost je čistota a pořádek, nezapomeňte zkontrolovat svůj vzhled v zrcadle, než začnete přijímat adepty. Během pohovorů mějte zavřené dveře a neberte telefony a nepřijímejte e-maily. Věnujte veškerou pozornost adeptům, a ukažte jim tak svůj respekt.
Pokládejte správné otázky
Některé otázky jsou legálně nepřípustné, ale stále zbývá spousta dalších, díky kterým můžete získat ucelený přehled o myšlenkách a pocitech adepta. Ptejte se tak, abyste zaměstnali jak technickou tak emociální oblast. Například:
- Co si myslíte, že bylo ve vaší kariéře největším úspěchem?
- Jaké jsou hlavní důvody, proč bychom vás měli přijmout?
- Z jakých důvodů bychom vás přijmout neměli?
- Byl jste někdy v nějakém sportovním týmu? Co jste se tam naučil?
Vyžadujte tři pohovory, než sepíšete smlouvu
Po pohovoru s člověkem z HR by při druhém pohovoru měl být přítomen potenciální pracovní tým adepta. Finální pohovor by měl být s budoucím vedoucím. Pokud investujete tolik času, vaši budoucí zaměstnanci získají hned od začátku náhled do vaší firemní kultury.
Alternativa
Někdy cítí finanční ředitelé velký tlak a z mnoha důvodů není možné provést zdlouhavý náborový proces. V takovém případě se firmy mohou rozhodnout řešit své personální potřeby příjmem brigádníka na omezený úvazek, kterého jim vybrala externí náborová agentura.
V praxi si pak zaměstnavatel může ověřit postoj adepta a jeho schopnosti, stejně jako vhodnost pro stávající tým.
-av- Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.