Společnost Xerox nedávno zjistila, že v podnikových databázích chybí údaje o příčinách poruch prodaných strojů. Zástupci však byli schopni tento problém řešit, protože si tyto znalosti, ač nekodifikované, předávali při neformálních příležitostech. Firma se tedy pokusila identifikovat problémy související se správou znalostí a zjistila následující: * Zaměstnancům často chybí uživatelsky příjemné nástroje k tomu, aby mohli své znalosti převádět do elektronické nebo jinak „hmatatelné“ podoby. * Je třeba zlepšit a urychlit přístup ke kodifikovaným znalostem. * Je nutné zaměstnance dále vzdělávat v tom smyslu, že znalosti nejsou jen výlučnou osobní výhodou, ale něčím, co je třeba i ve vlastním zájmu sdílet.
Z nutnosti řešit výše uvedené problémy se zrodil projekt Eureka, který zahrnoval vytvoření elektronické databáze, v se ukládají nápady, myšlenky, nejlepší postupy a řešení. Pro zlepšení přístupu zaměstnanců (zástupců) ke znalostem byl využit intranet. Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com