Šifrování e-mailů zůstává hádankou pro řadu zejména malých a středních podniků. K čemu vlastně slouží? V první řadě chrání duševní vlastnictví firmy. Zašifrujete-li e-mail obsahující firemní tajemství, zbývá jen malé riziko, že konkurence či někdo jiný zcizí vaše data.
V průběhu let se šifrování zjednodušilo a dnes již není ani pro malé firmy finančně náročné. Článek shrnuje pět základních kroků pro úspěšné šifrování e-mailů.
- Co a proč? Nejprve si určete, jaký typ obsahu je třeba šifrovat. Většinou se jedná o zákaznické záznamy, strategické dokumenty apod.
- Kdo a kde? Dále je důležité vymezit, kteří obchodní partneři se budou účastnit. Určete si, zda dáte jednotlivým uživatelům možnost rozhodnout se, co bude šifrované, nebo budete používat automatické skenování zpráv.
- Jak? Existují různé způsoby šifrování. Můžete zprávy šifrovat na pracovní ploše nebo je ukládat šifrované na server, aby bylo možné s nimi pracovat prostřednictvím webového e-mailového rozhraní. Můžete také použít šifrování na výstupu z bezpečnostní e-mailové brány nebo samostatném zařízení vytvořeném k tomuto účelu. Řídit šifrování můžete sami, nebo najměte poskytovatele příslušných služeb.
- Kdy? Začít rozesílat šifrované e-maily všem obchodním partnerům najednou se nedoporučuje. Nejprve vyberte ty, kteří jsou nejdůležitější, a proberte s nimi řešení, které hodláte zavádět.
- Zdokonalujte šifrování. U každého projektu zaveďte dobu, v níž vymezíte, které e-maily budou šifrované.
-kk-