Jako manažer si myslíte, že děláte pro zaměstnance to nejlepší, ale oni jsou nespokojení a stěžují si? Co tedy dělat víc, než je informovat o změnách, komentovat práci a dávat odezvu, když si podřízení stejně myslí, že nejste dost komunikativní.
Pak je třeba vyvinout novou strategii. Například teď se nacházíte sám proti týmu. Vezměte si kus papíru a rozdělte si své zaměstnance do tří skupin. V první budou pozitivní lidé, kteří mají tvořivé nápady. V druhé budou ti, kteří vždy jen vyčkávají, co pro ně zbude a ve třetí záporní lidé, kteří by měli své postoje změnit.
V první řadě byste měli přestat vydávat energii, abyste změnili lidi ve třetí skupině. Místo toho se zaměřte na skupinu první a pozornost věnujte i dvojce. Potřebujete vytvořit pozitivní energii a nejlepší řešení je to dělat s lidmi, kteří k tomu mají předpoklady. Pokud se totiž zaměříte jen na první skupinu, veškerá vaše pozornost a odměny budou směřovat k ní, uvidíte, že nastanou změny k lepšímu ve třetí skupině.
Musíte si uvědomit, že s týmem nesmíte zápasit. Že jste jeho členem, na kterého se oni spoléhají a se kterým počítají. Začněte sami u sebe, zvolte strategii a zaměstnanci jsou vaši.
-pk-