Smíchá-li kuchař přísady, vznikne tzv. znalostní komunita, neboli společenství lidí z různých oddělení podniku a jejich znalostí, jež hodlají umisťovat na stránky intranetu. U skupiny rozdílných osobností se však předem musí počítat s problémy. Proto by dobrým startem na cestě k úspěšnému intranetu mohlo být sepsání receptu - obecných pravidel a pokynů pro vytváření podnikové sítě, případně omezení fyzického přístupu k systému řízení obsahu intranetu (CMS – Content Management System).
Podnikem zvolený systém CMS by měl vždy být svým způsobem přístupný a srozumitelný pro všechny zúčastněné. Využijeme-li opět přirovnání k vaření, je tento systém kuchyní. Jak ale zajistit, aby se ho nezmocnili nepovolaní a neudělali z něj odpadkový koš? Nepořádku, který by v kuchyni mohli odlišní kuchaři způsobit, se dá lehce vyhnout vytvořením odděleného přístupu k souborům a jednoduchého uživatelského rozhraní. Pak se vám váš podnikový intranet určitě nepřevaří. Zdroj: Intranetjournal - implementace a využívání podnikových portálů, správy znalostí apod. Zobrazit přehled článků ze zdroje Intranetjournal