Vyhledávání informací na Internetu se stává nástrojem růstu a zisku. Objevuje se řada nových, netradičních metod. V oblasti marketingu se přesouvá zájem firem k umisťování reklam na celosvětovou síť tak, aby je nalezlo co nejvíce lidí, kteří mají o dané produkty zájem. Reklama se tak z otravné stává lépe zacílenou. Díky vyhledavačům se však nemění jen taktiky on-line marketingu, ale i sdílení a ukládání informací přímo ve firmách. Uvnitř firem existují dvě základní roviny vyhledávání informací – osobní počítače na úrovni zaměstnanců a servery a sítě na úrovni celých organizací.
Na úrovni osobních počítačů se softwarové společnosti, jako je **Microsoft**, snaží vyvinout technologie vyhledávání odlišných typů souborů než těch ze samostatných aplikací typů Word nebo Outlook. Další výzvou je možnost vyhledávání na všech počítačích v rámci jedné firmy, které budou propojeny se strukturovanou databází i nestrukturovanými daty z tabulek, prezentací, e-mailů apod. Různé počítačové systémy využívané ve firmách a neúprosné zahlcení informacemi však tyto snahy ztěžují. Vyhledávače proto zřejmě v následujících letech zůstanou doménou internetových uživatelů.