Facebook sdílí doporučení, jak řídit mladé zaměstnance

Ilustrační snímek

Facebook je první společností v žebříčku největších amerických firem Fortune 500, kterou založil a řídí představitel tzv. Generace Y nebo též Millennials (lidé narození v letech 1980-2000). Právě tato generace získává stále silnější zastoupení v pracovní síle. Do roku 2025 by v alespoň v USA měla tvořit 44 % všech pracujících. Právě Facebook proto může být vzorem organizace, která je vytvářena touto generací.

Jak připravit pracoviště pro generaci Millennials, popsala v článku na serveru Harvard Business Review viceprezidentka pro lidské zdroje společnosti Facebook Lori Golerová. Vychází ze sedmiletého průzkumu, který ve firmě probíhal, a který odhalil, že potřeby a přání nejmladší generace se nijak výrazně neliší od starších generací.

1. Naplnění

Millennials chtějí smysluplnou práci a možnost být součástí něčeho, co bude mít ve výsledku pozitivní přínos pro svět. Interní data Facebooku jasně ukázala, že potřebují vidět svůj vlastní přínos a vliv na práci celé organizace. Proto například Facebook umožňuje inženýrům, aby si při příchodu do firmy sami vybrali tým, ve kterém si myslí, že mohou mít největší přínos.

2. Autentičnost

Generace Millennials je často považována za příliš sebestřednou, jelikož má potřebu neustále o sobě sdílet nějaké informace. Facebook v tom ale vidí výhodu, která se projevuje v podobě většího propojení soukromého života s pracovním a vede k autentičtějšímu chování zaměstnanců. To pak vede i k větší pracovní efektivitě. Sociální síť může stejně dobře fungovat uvnitř firmy jako na veřejném webu. Umožní kolegům vyměňovat si názory na práci, vytvářet komunity a sdílet společné zájmy.

3. Silné stránky

Millennials sázejí na své silné stránky, což ale nutně neznamená, že by byli líní nebo nechtěli dělat nic nového. Jejich cílem je zkrátka dosáhnout vynikajících výsledků díky v tom, co umějí nejlépe a co je nejvíce zajímá. Pokud jim tuto možnost nenabídnete, pravděpodobně odejdou. Facebook proto například nechává zaměstnance rozhodnout, zda se chtějí stát manažery, nebo specialisty. Jediná možnost rozvoje kariéry rozhodně nevede jen směrem vzhůru.

4. Učení

Millennials se chtějí dále vzdělávat a rozvíjet své silné stránky. Očekávají okamžitou zpětnou vazbu, koučování a více dalších možnosti rozvoje, než nabízejí tradiční firemní kultury. Platí to napříč jednotlivými úrovněmi řízení firmy.

5. Iniciativa

Generace Millennials je často kritizována za svůj pocit, že má oprávnění okamžitě a samostatně jednat. Se svými nápady přicházejí ihned a rádi by je co nejdříve uskutečnili. „Výsledkem však není anarchie. Je to inovace, která dodává energii jednotlivcům i celé organizaci. Proto podporujeme lidi na všech úrovních, aby přicházeli se svým myšlenkami a postarali se o to, aby byly uvedeny do praxe,“ uzavírá Lori Golerová.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review