Dotazování se o práci po telefonu může být přínosné pro zaměstnance i zaměstnavatele. Když pošlete jen životopis, nejenže to o vás nic moc nevypoví, navíc ani pořádně nevíte, na jakou konkrétní pozici jdete dělat pohovor. Proto je lepší zařadit si mezi fázi poslání životopisu a pohovoru ještě fázi telefonního rozhovoru.
Telefonní rozhovor vám pomůže udělat si obrázek o nabízené pozici a zaměstnavateli zase o pravděpodobnosti, s jakou se na pozici právě vy hodíte.
Stejně jako však platí pravidla pro psaní životopisu a pro pohovor, platí i pravidla pro telefonický rozhovor.
- Zavolejte přesně v den a dobu, kterou společnost pro tyto telefonické rozhovory určila.
- Buďte připraveni. Mějte zpracované své dotazy, zjištěné dostupné informace. Přitom ale nespoléhejte na paměť a vše si napište na papír, který budete mít po ruce.
- I při telefonním rozhovoru se chovejte jako profesionál. Nežvýkejte žvýkačku, vyjadřujte se jasně, stručně, slušně a pokud možno spisovně.
- Buďte zdvořilí. Uvědomte si, že druhá strana vás pouze slyší, takže důraz na vaši řeč a její tón se zdvojnásobuje.
-pk-