- Buďte příjemnými společníky. Empatie, určitá míra optimismu a smyslu pro humor vám zajistí, že s vámi ostatní budou raději. I negativní řeč těla připravuje vaše okolí o nadšení.
- Budujte vztahy. Nikdy nevíte, kdy některý váš kolega nebo zákazník přijde s nápadem, který může pomoci vaší organizaci.
- Buďte přizpůsobiví. V obtížných ekonomických časech často dochází ke spojování oddělení nebo firem. Ujistěte se proto, že máte širší dovednosti, které lze uplatnit i jinde.
- Rozumějte svému byznysu. Nezapomínejte uvažovat strategicky o svých zákaznících a službách, které poskytujete.
- Buďte viditelní. Nic nepodporuje fámy tak jako nedostatek informací. Komunikujte proto se zaměstnanci a informujte je o aktuálním vývoji.
- Nepanikařte. Budete muset jednat rychle, nikoli však neuváženě. Snažte se vidět dlouhodobé důsledky svých rozhodnutí.
- Posilujte své sítě. Buďte ve spojení se svými kontakty, které vám mohou poskytnout inspiraci a podporu. Můžete tak najít nové dodavatele, zdroje příjmů nebo kariérní příležitosti.
- Pečujte o své zákazníky. Zachovejte kontakt, abyste znali jejich potřeby a byli připraveni udržet si je.
- Sledujte náklady. Omezte zbytečné výdaje a zhodnoťte své odhady, abyste se ujistili, že jsou stále správné. Prověřte možnosti svých hlavních zákazníků a včasně shromažďujte příjmy.
-kk-
Zdroj: Changeboard - informace ze světa personalistiky