Stratégové se při řízení obecně soustředí na to, co a proč budou dělat. Jak to budou dělat je předem nezajímá. Nezatěžují se předem zbytečnými detaily a nechávají svou mysl otevřenou asociativnímu myšlení. Detailisté se oproti tomu zabývají cíleně tím, jak daný problém řešit a veškerou energii věnují do vývoje vlastních detailních řešení. Manažerským snem je přitom stát se stratégem. Existuje totiž silně vžitá představa, že detailista je na nižší úrovni, méně důležitý. Skutečnost je však taková, že fungující firma vyžaduje vyváženou týmovou spolupráci manažerských detailistů a stratégů.
Firmy skutečně potřebují spolupráci detailistů a stratégů, neznamená to však, že by detailisté na sobě nemohli pracovat a osvojit si strategičtěší přístup k řízení. Vnímat věci v širším spektru se mohou naučit například takto: - čtením různorodých publikací, - komunikací s kolegy z jiných firemních oddělení, - zjištěním a zhodnocením svého vlivu na ostatní, - kontakty s firemními stratégy, - eliminací věty: „Nemám na vás čas.“