Pokud jde o leadership, mnoho špičkových společností (například Pepsi, Nike, Apple, Google) nasazují metodu design thinking (designové myšlení). Právě ta jim pomáhá poradit si s nepředvídatelnou budoucností.
Design thinking pomůže rozpoznat vizuální vzory, které vám následně pomohou identifikovat nejlepší řešení nějakého problému. Tato metoda slouží k pochopení souvislostí a nalezení řešení problému, který je třeba vyřešit. Naslouchejte ostatním, povzbuzujte je, aby přispěli svými nápady a umožněte jim podílet se na změně, naléhá na nás článek na webu addicted2success.com.
Jak to vlastně vypadá v praxi?
Zaměřeno na řešení
Tato metoda je postavena na myšlení, které se soustředí na řešení. Jde proto hlavně o správné vymezení základního problému a nalezení ideálního řešení. Nejlepší lídři vědí, že vytvářejí hodnotu tím, že nacházejí řešení na složité problémy. Posunují své organizace dál tím, že řeší konflikty a problémy.
Aby to dokázali, potřebují lídři vidět věci komplexně a v souvislostech. Bez toho by nebyli schopni propojovat různé věci a nacházet mezi nimi vztahy a korelace. Design thinking nám umožňuje daný problém zviditelnit. Pomáhá pochopit omezení a popsat vhodná řešení. A to je velmi užitečné hlavně tehdy, když se zabýváme abstraktními problémy.
Empatie a inkluzivita
Vedení je především o empatii. Musíte mít respekt týmu, klientů i dalších zúčastněných stran. Chcete-li si tento respekt získat, ukažte jim svou empatii a také to, že rozumíte jejich potřebám. Design thinking se soustředí na koncové uživatele – a to hned od samého začátku. Tato metoda nám poskytuje myšlenkový rámec založený na empatii a inkluzivitě (zapojení všech).
-jk-