1. Vytvořte jasný a specifický předmět zprávy.
2. Udržujte délku textu na potřebném minimu.
3. Než zprávu odešlete, třikrát si ji přečtěte.
4. Zvažte, jak bude příjemce na zprávu reagovat.
5. Zkontrolujte pravopis a gramatiku.
6. Zdržte se projevů emocí, spamu či psaní velkými písmeny.
7. Nikdy nepřeposílejte řetězové zprávy.
8. Nepoužívejte e-mail pro jakékoli nelegální a neetické účely.
9. Nespoléhejte na důvěrnost e-mailů.
10. Máte-li pochybnosti, uložte si zprávu přes noc a znovu si ji přečtěte druhý den.
Nikdy neposílejte e-maily nebo nehovořte s hlasovou schránkou, když jste rozčílení. Nejprve se uklidněte, než začnete na cokoli reagovat. Jistě nechcete mít trvalý záznam svých emocionálních projevů vůči kolegům nebo klientům. To, co řeknete v horské chvilce, může způsobit řadu pozdějších problémů.
-kk-