Joe Calloway je autorem knihy „Be the Best at What Matters Most“. Dle jeho slov, pokud nejste schopni vynikat v základech a nabídnout očekávané, pak se nikdo nebude zajímat ani o potenciální jedinečné hodnoty vašeho byznysu. Zkrátka nikoho neohromíte, protože ho odradíte už na začátku.
Pro firmy a podnikatele je sice „wow“ faktor lákavý, ale ty úspěšné vědí, že důležitější je umět na 100 % splnit slib každému zákazníkovi a v očekávané kvalitě. Joe Calloway dodává, že pokud chcete neustále inovovat a zdokonalovat, mělo by to být primárně za účelem, abyste se zlepšili právě ve vašich základních hodnotách a příslibech, které trhu nabízíte – tedy „uvnitř pomyslného boxu“.
Calloway dále v knize uvádí, že je dobré se zpětně ohlédnout za hlavními pilíři podnikání a ujistit se, na jaké hodnotě od 1 do 10 se vám je daří naplňovat, než začnete přemýšlet, čím vaše zákazníky překvapit. Uvádí, že ačkoliv jsou nahodilé aktivity ve prospěch zákazníků nad běžný rámec skvělé, nedokáží nahradit nebo překlenout jinak nenaplněná základní očekávání. Zákazníkova důvěra zůstává podlomena a můžete snadno ztratit jeho loajalitu.
Autor knihy klade tudíž velký důraz na zodpovědnost, naslouchání zákazníkům, komunikaci a práci s informacemi (nejen získávání zpětné vazby pro ni samotnou). Zároveň vyzývá, abychom se v roli podnikatele dokázali vzdát svého ega a nebrali si věci osobně. Dle jeho mínění je manažerská práce a obecně práce na zlepšování vztahů se zákazníky často neopěvovanou zákulisní prací pro ostatní, která však musí být prováděna denně, aby věci fungovaly tak, jak jsme si na začátku vysnili. Možná to podporu egu neposkytne, ale je to nejvděčnější práce, která má z dlouhodobého hlediska největší přínos.
A jak si stojí vaše podnikání? Máte jasnou představu o naplňování základních hodnot a příslibů, které jste na začátku dali vašim zákazníkům?
-bb-