Vybudovat firmu není snadné v žádné době. Začínající podnikatelé by se proto měli snažit vyvarovat alespoň základních chyb, které se bohužel stále opakují. Jednou z takových chyb je špatný výběr obchodních partnerů. Společníka byste si neměli vybírat jen na základě toho, kolik peněz může do vašeho podnikání vložit. Uvědomte si, že budete spolupracovat na každodenní bázi. Začněte tím, že se zamyslíte nad svými vlastnostmi a dovednostmi. Podle toho vybírejte někoho, s kým dokážete pracovat a kdo vás vhodně doplní.
Jak upozornil server Business Insider, další začátečnické chyby podnikatelů zahrnují:
Nepochopení rozdílu mezi zakladatelem a ředitelem firmy
Zakladatel a ředitel firmy bývá často jedna osoba. Tyto funkce však vyžadují odlišné předpoklady. Zakladatel firmy potřebuje vizi a nadšení, pevné odhodlání, schopnost formulovat své myšlenky a uvádět je v činy. Ředitel musí rozumět veškerým procesům včetně personalistiky, obchodu a marketingu.
Snaha vytvářet produkty pro všechny
Pokud chcete uspět v podnikání, musíte pochopit, že všem se zavděčit nelze. Soustřeďte se na specifické produkty pro specifické zákazníky.
Kopírování konkurence
Sledovat konkurenci je v pořádku, nikoli však vyrábět kopie jejích produktů. Kopie bude vždycky horší než originál.
Vyčerpání peněz
Začínající podnikatelé si dostatečně neuvědomují, že každý den je stojí peníze. Když peníze neproudí do firmy, ale pouze z firmy, zákonitě brzy dojdou. Budete potřebovat rozpočty a úzké sledování výdajů, abyste měli jasný přehled o stavu své hotovosti.
Přílišné emoční zapojení
Jakmile se příliš emočně angažujete ve prospěch určité myšlenky, ztrácíte objektivitu. Nasazujete si růžové brýle a nevěříte ostatním, kteří pochybují. Snažte se a své podnikání vždy dívat co nejrealističtěji.
Špatný výběr zaměstnanců
Odolejte pokušení najímat manažery z velkých firem. Těm totiž většinou chybí schopnost řídit lidi svým přirozeným vlivem. Jsou zvyklí na hierarchii, která u vás ve firmě nebude. Nedělejte ani tu chybu, že budete stavět zaměstnance do vedoucích rolí na základě jejich inteligence. Inteligence není totéž, co leadership.
Chybějící zpětná vazba od zákazníků
Neptejte se na svou firmu kamarádů, rodinných příslušníků nebo investorů. Obracejte se přímo na zákazníky. Bez zákazníků žádnou firmu nemáte.
-kk-